Tuesday, December 24, 2013

Kenapa dan kenapa weh?

Sebelum tu aku nak kecoh pasal aku dah start cuti 2 minggu untuk cuti mid sem aku. Hoyehh!

Anyway, masa aku masih di Bangi, aku pergi 7e beli manga atau komik shoujo tu, alah yang dulu RM6.50 je, sekarang dah naik harga weh. RM7.50 pulak. Haa terkejut tak terkejut tak?
Woh, rasa macam nak mengamuk je bila tengok komik tu dah tak ada tempat nak tanda buku. Kiranya kalau nak berehat sambil makan kitkat jap, kita mesti berhenti kejap makan en, komik tu pun mesti kita nak tutup kejap dan komik tu memerlukan penanda macam dulu untuk ditandakan sampai mana kita baca. Fuhh, meletup jugaklah tengok komik tu. Dahlah harga naik, takde penanda buku, dan dan buku dia nipis je. Bapak ahh tak berbaloi langsung kalau beli. Baik baca manga online. Puas pun puas. Menyesal tau aku keluarkan RM7.50 untuk benda alah tu. Padahal duit tu cukup untuk dibuat belanja makan 2 hari aku.

p/s : Aku beli buku tu sebab aku tergoda tengok Put (classmate) baca dalam kelas tetiap hari and satu lagi point aku bosan so aku perlukan something yang boleh entertain aku sebab tu aku beli. Tapi tobat taknak beli dah. Cukuplah dengan koleksi lama yang berlambak gila tu. Ibu aku tau, sakit telinga aku nanti kena dengan dia. Hihihu. Jadi, kau orang semua (yang mana penggemar komik shoujo jelah, yang lain senyap k senyap!) buatlah pertimbangan sebelum anda membeli komik-komik tersebut. Is it really worth for you? Think twice and good luck! (cewah)


*Gambar tersebut hanya hiasan*

No comments:

Post a Comment